Imitació de carreus i frisos amb cortinatges
Pintura Gòtica Lineal > València > Antic Convent del Carme > Imitació de carreus i frisos amb cortinatgesLocalitat
València
Edifici
Antic Convent del Carme
Datació
SS. XIV - XV
Classificació administrativa
BIC
Pintura. Denominació / temàtica
Imitació de carreus i frisos amb cortinatges
Localització dins l'edifici
Refectori. Arcs i paraments laterals
Datació pintura
Desconeguda
Tècnica
Tremp sobre morter
Dimensions
-
Temàtica
Decoració arquitectònica / profana
Estat de conservació
Bo
Intervencions anteriors
Sí, desconegudes
Informe final / publicació
No / No
Trets estilístics d’execució matèrica
Las paraments la pintura s'aplica sobre els morters, mentre que als carreus dels arcs la policromía sembla aplicada sobre una fina capa de preparació directament sobre el carreu
Elements decoratius característics
Perfilats de carreus, frisos amb garlandes, escuts, cortinatges, elements vegetals, taulells amb flors. El conjunt pictòric té dos motius principals: a les voltes i part superior dels paraments laterals, la imitació de taulelleria amb flors roges al centre, mentre a la part inferior dels paraments laterals es trova decoració d'un fris amb escuts elements heràldics i geomètrics rematat per la part inferior amb un cortinatge amb motius de llaceries
Paral·lels amb altres pintures
Llíria la Sang
Materials compositius
Analítica
No
Suport
Maçoneria
Morters de preparació
-
Aglomerant
Calç
Càrregues
Àrids
Capa pictòrica
-
Aglutinant
-
Pigments
Blanc, negre i roig terra
Altra informació d'interés
Amb l'exclaustració del s. XIX, l'església va ser convertida en parròquia de la Santa Creu; la resta corresponent a la part conventual es va destinar a usos de caràcter civil i sobretot docents. El 1869 es va instal·lar el Museu de Belles arts, i als anys 60 del s. XX s'instal·là la facultat de Belles Arts, A partir de l'any 2000 es fan noves obres per a la instal·lació del museu del s. XIX, i s'alliberen de tots els afegits anteriors, i posteriorment, es restaura l'interior del refectori, l'aula capitular i les habitacions, trobant restes de pintures murals en totes elles
Bibliografia específica
Rubio Mifsud, A “La pintura mural gòtica lineal a territori valencià. Statu Quo del Corpus Conegut. Estudi i Anàlisi per a al seua conservació”. Tesi doctoral. 2015. Disponible a https://riunet.upv.es/handle/10251/59466?show=full