Magdalena
Pintura Gòtica Lineal > Ademús > Ermita de la Virgen de la Huerta > MagdalenaLocalitat
Ademús
Edifici
Ermita de la Virgen de la Huerta
Datació
XIII
Classificació administrativa
Declarat Bé de Rellevància Local (BRL)
Pintura. Denominació / temàtica
Magdalena
Localització dins l'edifici
Pilastres de la nau central
Datació pintura
Desconeguda
Tècnica
Visualment s'identifica com una pintura al sec
Dimensions
-
Temàtica
-
Estat de conservació
Regular
Intervencions anteriors
La pintura de Maria Magdalena es troba intervinguda. Presenta un aspecte brillant i complet. S'observen les zones originals entre les zones reblides de color que completen tant la zona figurativa com el fons
Informe final / publicació
-
Trets estilístics d’execució matèrica
L'escena està mutilada
Elements decoratius característics
La paleta de color és rica, malgrat l'estat de degradació que presenta es distingeixen terres roges i grogues molt intenses, blanc, negre, blau dels pobres, i taronja
Paral·lels amb altres pintures
Les vestidures i les vegetacions recorden les de la mare de Déu a l'anunciació del Bon Pastor de Llíria
Materials compositius
Analítica
No
Suport
Carreus
Morters de preparació
De consistència molt subtil
Aglomerant
-
Càrregues
-
Capa pictòrica
Tècnica al sec
Aglutinant
-
Pigments
Blanc, roig, blau, taronja i negre, amb gradacions i mescles
Altra informació d'interés
L'edifici ha sofert continues transformacions al llarg de la seua història, tant pel que fa a temes constructius com decoratius. La zona de la capçalera al s. XVI es va ampliar amb l'adició de dos capelles laterals on encara es conserven les voltes de creueria, que es suposen també policromades
Bibliografia específica
Rubio Mifsud, A “La pintura mural gòtica lineal a territori valencià. Statu Quo del Corpus Conegut. Estudi i Anàlisi per a al seua conservació”. Tesi doctoral. 2015. Disponible a https://riunet.upv.es/handle/10251/59466?show=full