Escenes de la passió de Crist i restes d’un sant (Sant Jordi o Sant Miquel)
Pintura Gòtica Lineal > Castellfabib > Església de Nostra Senyora dels Àngels > Escenes de la passió de Crist i restes d’un sant (Sant Jordi o Sant Miquel)Localitat
Castellfabib
Edifici
Església de Nostra Senyora dels Àngels
Datació
La primitiva església data del s. XIV
Classificació administrativa
Declarat BIC el 2008
Pintura. Denominació / temàtica
Escenes de la passió de Crist i restes d'un sant (Sant Jordi o Sant Miquel)
Localització dins l'edifici
Capella lateral esquerre del presbiteri
Datació pintura
Desconeguda. S. XIV?
Tècnica
Visualment s'identifica com una pintura al sec
Dimensions
-
Temàtica
-
Estat de conservació
Dolent
Intervencions anteriors
El conjunt del retaule de la passió fou intervingut a finals del s. XX per l’empresa ERCA. En una primera intervenció es localitzen aquests dos conjunts pictòrics, que ocults per capes afegides de pintura i fustes que els protegeixen, impedeixen conèixer si formen part d'un mateix conjunt
Informe final / publicació
Informe dipositat a l’arxiu de la Conselleria de Cultura de València localitzat a l’Institut Valencià de Conservació i Restauració. No publicació
Trets estilístics d’execució matèrica
colors plans perfilats amb línia negra. Gran detall en vestidures i nimbus, aplicació de la “teoria dels tres bols”
Elements decoratius característics
Marc d'escenes; personatges, animals, construccions
Paral·lels amb altres pintures
Marcs d'escenes amb Vilafamés, S.Pere de Verona de la Sang de Llíria,...
Materials compositius
Analítica
No
Suport
Maçoneria amb varies capes de morter
Morters de preparació
-
Aglomerant
Calç
Càrregues
Sorra i restes vegetals
Capa pictòrica
-
Aglutinant
-
Pigments
Colors propis i bàsics de les pintures d’aquesta època: blanc, roig i negre, amb gradacions i mescles dels mateixos
Altra informació d'interés
A la part alta d'un mur de 2,40 m d'amplària, es localitza el retaule ocult per fustes que els protegeixen, a la part inferior el Sant ocult per capes afegides de pintura, impedeixen conèixer si formen part d'un mateix conjunt
Bibliografia específica
ERCA Conservación y Restauración del Patrimonio Artístico S.L. Informe de la Iglesia de Ntra. Sra. De los Ángeles de Castielfabib. Informe inèdit dirigit a la Conselleria de Cultura de la Generalitat Valenciana. Sense datació.
Rubio Mifsud, A “La pintura mural gòtica lineal a territori valencià. Statu Quo del Corpus Conegut. Estudi i Anàlisi per a al seua conservació”. Tesi doctoral. 2015. Disponible a https://riunet.upv.es/handle/10251/59466?show=full